ESFM (voorheen Eurest Services) staat voor Elevating Solutions in Facility Management en maakt deel uit van de Compass Group, genoteerd aan de beurs in Londen. Sinds 2007 hebben zij het hospitality dienstverleningspakket uitgebreid en bieden zij onder andere ook schoonmaak-, receptie- en handyman-diensten aan met eigen medewerkers. ESFM heeft de ambitie om met haar dienstverlening het welzijn van haar gasten te vergroten. Dit doen zij door bij te dragen aan het inspireren, uitnodigen, faciliteren en prikkelen van de gebouwgebruikers. De missie van ESFM is dan ook: creëren van een prettige en gastvrije werk beleving voor álle gasten. Door de ontwikkelde concepten brengen zij haar klanten naar de juiste ‘verdieping’ en zijn we in staat continu mee te bewegen met de vraag van de klant.
Technologie en data
ESFM blijft zich ook de komende jaren richten op het inzetten van technologie en data ten behoeve van de dienstverlening. Door de inzet van technologie willen zij de dienstverlening efficiënter inrichten, de gastbeleving optimaliseren en de voorspelbaarheid vergroten. Dit doen wij door het inzetten van innovatieve tools en apps die ons helpen om de optimale service beleving te realiseren.
Segmenten
Vanuit ‘thought leadership’ en optimale gast- en klanttevredenheid heeft Compass Group haar dienstverlening ingericht in de segmenten Industrie, Business, Multi-tenant, Education & Government en correctional institutions. Hierdoor krijgt elke doelgroep gericht aandacht in haar specifieke segment, omdat ieder type klant een andere behoefte heeft. ESFM is binnen elk van deze segmenten actief, ondersteund door het competence center waar specialistische kennis op elk facilitair deelgebied beschikbaar is.
Visie op internationalisering
ESFM is onderdeel van een wereldwijde organisatie en heeft daarmee een internationale voetafdruk. Binnen de EME-regio is een sterk samenwerkingsverband met de meer dan 20 landen waar Compass Group actief is. Kennis en innovaties worden via een platform gedeeld, waardoor de best practices in de EME-regio voor ieder land beschikbaar zijn.
Ontwikkelingen in 2023/2024
Aangezien duurzaamheid, welzijn voor medewerkers en ‘zero waste’ steeds meer prioriteit krijgen bij bedrijven heeft Compass Group het NuLa-concept (zero emission, zero waste en dus zero footprint) gelanceerd. NuLa is een meetbaar duurzaamheidsmodel waarin de roadmap naar zero volledig wordt doorlopen op alle fronten.
Compass Group richt zich het komende jaar op de vier C’s. Leveren van topkwaliteit aan onze klanten (client) door een perfect op elkaar afgestemd team (colleagues). Dit doen we met respect, oprechtheid, betrouwbaarheid en betrokkenheid naar de eindgebruikers (consumers). Door creativiteit en vernuft weten we het hoofd te bieden aan de uitdagingen (competition).