Provider

Compass Group/ESFM

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaande editie: 7.5
0
Multi-service Score
Voorgaande editie: 7.5
Organisatie informatie
Organisatie:Compass Group/ESFM
Algemeen directeur:Jacqueline van Beek
Moederorganisatie:Compass Group Nederland Holding B.V.
Algemeen directeur:Jacqueline van Beek
Omzet in Nederland:Euro 191 mln. (Compass Group Nederland)
Omzet wereldwijd:Euro 29 mld. (Compass Group)
Aantal medewerkers in Nederland: 3.304
Aantal medewerkers wereldwijd:>600.000
Aantal landen actief:>40
Website:www.compass-group.nl
Aanbod sourcingsmodellen:Multi Services
Voorbeeldorganisaties:Tata Steel, Unilever, Shell
Gewonnen contracten:Oval Tower, BASF, Hessing
Verloren contracten:Carnext, Pepsico
Net promoter score
Detractors
0%
Passives
0%
Promoters
0%
Kerncompetenties
  1. Dienstverlenend 
  2. Teamwork/Samenwerken 
  3. Efficiënt 
  4. Mensgericht 
  5. Resultaatgericht 
  6. Betrokken 
  7. Innovatief/vernieuwend 
  8. Besluitvaardig 
  9. Analytisch 
  10. Communicatief  
Organisatie omschrijving

ESFM (voorheen Eurest Services) staat voor Elevating Solutions in Facility Management en maakt deel uit van de Compass Group, genoteerd aan de beurs in Londen. Sinds 2007 hebben zij het hospitality dienstverleningspakket uitgebreid en bieden zij onder andere ook schoonmaak-, receptie- en handyman-diensten aan met eigen medewerkers. ESFM heeft de ambitie om met haar dienstverlening het welzijn van haar gasten te vergroten. Dit doen zij door bij te dragen aan het inspireren, uitnodigen, faciliteren en prikkelen van de gebouwgebruikers. De missie van ESFM is dan ook: creëren van een prettige  en gastvrije werk beleving voor álle gasten. Door de ontwikkelde concepten brengen zij haar klanten naar de juiste ‘verdieping’ en zijn we in staat continu mee te bewegen met de vraag van de klant.

Technologie en data

ESFM blijft zich ook de komende jaren richten op het inzetten van technologie en data ten behoeve van de dienstverlening. Door de inzet van technologie willen zij de dienstverlening efficiënter inrichten, de gastbeleving optimaliseren en de voorspelbaarheid vergroten. Dit doen wij door het inzetten van innovatieve tools en apps die ons helpen om de optimale service beleving te realiseren.

Segmenten

Vanuit ‘thought leadership’ en optimale gast- en klanttevredenheid heeft Compass Group haar dienstverlening ingericht in de segmenten Industrie, Business, Multi-tenant, Education & Government en correctional institutions. Hierdoor krijgt elke doelgroep gericht aandacht in haar specifieke segment, omdat ieder type klant een andere behoefte heeft.  ESFM is binnen elk van deze segmenten actief, ondersteund door het competence center waar specialistische kennis op elk facilitair deelgebied beschikbaar is.

Visie op internationalisering

ESFM is onderdeel van een wereldwijde organisatie en heeft daarmee een internationale voetafdruk. Binnen de EME-regio is een sterk samenwerkingsverband met de meer dan 20 landen waar Compass Group actief is. Kennis en innovaties worden via een platform gedeeld, waardoor de best practices in de EME-regio voor ieder land beschikbaar zijn.

Ontwikkelingen in 2023/2024

Aangezien duurzaamheid, welzijn voor medewerkers en ‘zero waste’ steeds meer prioriteit krijgen bij bedrijven heeft Compass Group het NuLa-concept (zero emission, zero waste en dus zero footprint) gelanceerd. NuLa is een meetbaar duurzaamheidsmodel waarin de roadmap naar zero volledig wordt doorlopen op alle fronten.

Compass Group richt zich het komende jaar op de vier C’s. Leveren van topkwaliteit aan onze klanten (client) door een perfect op elkaar afgestemd team (colleagues). Dit doen we met respect, oprechtheid, betrouwbaarheid en betrokkenheid naar de eindgebruikers (consumers). Door creativiteit en vernuft weten we het hoofd te bieden aan de uitdagingen (competition).

Thema's
Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
9/10
Klantmanagement
8/10
Contract Compliance
8/10
Innovatie en Continue Verbeteren
5/10
Rapportage en Financieel Beheer
9/10
Competenties
Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
8/10
Organisatiebewustzijn
6/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
6/10
Flexibiliteit
9/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten

binnen de dienstverlening mogelijk

HandymanMet eigen personeel of met onderaannemers
Bouwkundig onderhoudLeveren dienstverlening niet
Installatie onderhoud elektrotechnischLeveren dienstverlening niet
Installatie onderhoud werktuigbouwkundigLeveren dienstverlening niet
AfvalverwijderingAlleen met onderaannemers
Terrein onderhoudAlleen met onderaannemers
Reguliere schoonmaakAlleen met eigen personeel
Industriële schoonmaakAlleen met onderaannemers
OngediertebestrijdingAlleen met onderaannemers
Groenvoorziening binnenMet eigen personeel of met onderaannemers
InventarisAlleen met onderaannemers
KunstAlleen met onderaannemers
Health & SafetyAlleen met eigen personeel
PersoonsbeveiligingAlleen met onderaannemers
BewakingAlleen met onderaannemers
ReceptieAlleen met eigen personeel
TelefonieAlleen met eigen personeel
Restaurant/CateringAlleen met eigen personeel
AutomatenMet eigen personeel of met onderaannemers
TextielAlleen met onderaannemers
WasgoedAlleen met onderaannemers
Kantoor-
benodigdheden
Met eigen personeel of met onderaannemers
ReproductieMet eigen personeel of met onderaannemers
PostkamerAlleen met eigen personeel
Archief & bibliotheekMet eigen personeel of met onderaannemers
VerhuizingAlleen met onderaannemers
Fleet managementAlleen met onderaannemers
Travel servicesMet eigen personeel of met onderaannemers
Transport servicesMet eigen personeel of met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.