Provider

Sodexo

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaande editie: 7.6
0
Multi-service Score
Voorgaande editie: 7.8
0
IFM Score
Voorgaande editie: 6.9
Organisatie informatie
Organisatie:Sodexo
Algemeen directeur:Cunera Vlaar
Moederorganisatie:Sodexo Group
Algemeen directeur:Sophie Bellon
Omzet wereldwijd:Euro 21,1 mld.
Aantal medewerkers in Nederland:2.200
Aantal medewerkers wereldwijd:422.000
Aantal landen actief:54
Website:www.sodexo.nl
Aanbod sourcingsmodellen:Multi Services, IFM
Voorbeeldorganisaties:Shell, UWV, Johnson & Johnson
Net promoter score
Detractors
0%
Passives
0%
Promoters
0%
Kerncompetenties
  1. Dienstverlenend
  2. Resultaatgericht
  3. Innovatief
  4. Teamwork/samenwerken
  5. Betrokken
  6. Mensgericht
  7. Efficiënt
  8. Analytisch
  9. Besluitvaardig
  10. Communicatief
Organisatie omschrijving

Sodexo is opgericht in 1966 en is met aanwezigheid in 54 landen één van de grote internationale FM-spelers. De missie van Sodexo is ‘Improving Quality of Life’ . Dat is vertaald in het merkdoel ‘het dagelijks leven beter maken voor iedereen, om een beter leven te creëren voor ons allemaal’. Met een breed pakket aan diensten richt Sodexo zich in Nederland enerzijds op IFM-dienstverlening en anderzijds op Food Services. Sodexo streeft ernaar om zoveel mogelijk met eigen medewerkers te werken om onderlinge samenwerking te realiseren en als één dienstverleningsteam te kunnen opereren. Ook wordt met strategische partners samengewerkt om voor klanten de best mogelijke oplossingen te creëren.

Gerichte branche keuzes en inzet van data

In Nederland richt de facilitair dienstverlener zich met name op (internationale) organisaties met kantoorgebouwen en/of industriële faciliteiten, overheden en ziekenhuizen. Ook de komende jaren zijn dit de belangrijkste doelmarkten en het streven is om de IFM-dienstverlening binnen deze branches verder uit te breiden. Op basis van specifieke branche kennis, expertise en ervaringen worden organisaties van de best passende oplossingen te voorzien. Het vertrekpunt is dat de populatie binnen een organisatie inzichtelijk wordt gemaakt. Deze data wordt vervolgens gebruikt om de dienstverlening af te stemmen op de behoeftes van specifieke doelgroepen binnen de populatie.

Internationaal netwerk voor het delen van kennis en ervaring

Sodexo Nederland is onderdeel van een internationale organisatie, waardoor de teams toegang hebben tot een groot internationaal netwerk. De kennis en ervaring die internationaal aanwezig is, wordt actief gedeeld door middel van diverse expertise platformen en functionele kennisgroepen. Deze platformen (op het gebied van hard- en soft services en Food) zijn internationaal georganiseerd.  Lokale operationele teams maken gebruik van de processen, systemen en instructies die door deze platforms zijn ontwikkeld. Ook onderzoekt Sodexo wereldwijde trends die relevant zijn voor werkomgevingen en publiceert zij regelmatig de laatste inzichten over de toekomst van werken.

Ontwikkelingen in 2022/2023

Sodexo verwacht dat veel organisaties de komende jaren hun vastgoed en werkplek strategieën heroverwegen. Dit ingegeven door hybride manieren van werken, de krapte op de arbeidsmarkt, toenemende aandacht voor duurzaamheid en technologische innovatie. Onder de naam Vital Spaces helpt Sodexo organisaties bij de transformatie van hun werkomgeving. Door te kijken naar organisatiedoelen én de behoeftes van medewerkers creëert Sodexo samen met klanten én strategische partners toekomstbestendige werkomgevingen en belevingen.

In dat kader breidt Sodexo haar portfolio aan diensten verder uit en past deze aan met nieuwe foodservices,  hybride werkservices en inzet van technologie (zoals consumenten apps en sensors). Op gebied van duurzaamheid investeert zij in het concreet meetbaar maken van de duurzame impact van services en maatregelen en het verduurzamen van de ketens. Door digitale oplossingen en inzet van data kan Sodexo efficiënter werken, tegemoet komen aan de toenemende vraag naar flexibiliteit én wordt de totaalbeleving van de klanten versterkt.

Thema's
Aansluiting bij Core Business
7/10
Integratie van Dienstverlening
6/10
Klantmanagement
6/10
Contract Compliance
8/10
Innovatie en Continue Verbeteren
3/10
Rapportage en Financieel Beheer
4/10
Competenties
Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
5/10
Vakmanschap
5/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
3/10
Flexibiliteit
7/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten

binnen de dienstverlening mogelijk

HandymanAlleen met eigen personeel
Bouwkundig onderhoudMet eigen personeel of met onderaannemers
Installatie onderhoud elektrotechnischMet eigen personeel of met onderaannemers
Installatie onderhoud werktuigbouwkundigMet eigen personeel of met onderaannemers
AfvalverwijderingMet eigen personeel of met onderaannemers
Terrein onderhoudAlleen met onderaannemers
Reguliere schoonmaakMet eigen personeel of met onderaannemers
Industriële schoonmaakMet eigen personeel of met onderaannemers
OngediertebestrijdingAlleen met onderaannemers
Groenvoorziening binnenAlleen met onderaannemers
InventarisMet eigen personeel of met onderaannemers
KunstAlleen met eigen personeel
Health & SafetyAlleen met eigen personeel
PersoonsbeveiligingAlleen met onderaannemers
BewakingAlleen met onderaannemers
ReceptieAlleen met eigen personeel
TelefonieAlleen met eigen personeel
Restaurant/CateringAlleen met eigen personeel
AutomatenMet eigen personeel of met onderaannemers
TextielAlleen met onderaannemers
WasgoedAlleen met onderaannemers
Kantoor-
benodigdheden
Alleen met onderaannemers
ReproductieMet eigen personeel of met onderaannemers
PostkamerAlleen met eigen personeel
Archief & bibliotheekMet eigen personeel of met onderaannemers
VerhuizingMet eigen personeel of met onderaannemers
Fleet managementAlleen met eigen personeel
Travel servicesAlleen met onderaannemers
Transport servicesMet eigen personeel of met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.