CBRE GWS is een (inter)nationale facilitaire dienstverlener met een focus op technische dienstverlening, facility management en projectmanagement. In Nederland geeft zij, met ruim 600 technici in eigen dienst, invulling aan self delivery technische dienstverlening. Voor de soft services werkt CBRE samen met strategische samenwerkingspartners. Met haar dienstverlening richt CBRE GWS zich met name op corporate organisaties, industrie en logistiek. CBRE GWS is onderdeel van het moederbedrijf CBRE Inc. Naast facility management is CBRE met name actief op het gebied van vastgoed, waaronder property management, makelaarsdiensten, projectontwikkeling, werkplekontwerp en -inrichting.
Doorontwikkelen integrale propositie voor vastgoed, facility management en projectmanagement
CBRE streeft ernaar om haar integrale propositie, waarbij zowel vastgoed als facility management en projectmanagement worden geleverd, verder te ontwikkelen. Bij een aantal grote (internationale) klanten wordt deze geïntegreerde combinatie van dienstverlening al geleverd. CBRE GWS richt zich op twee proposities: een ‘IFM propositie’ voor geïntegreerde FM-contracten inclusief projectmanagement en vastgoedbeheer en ‘Single Service propositie’ voor lokale hard service dienstverlening. Daarbij zet CBRE zich de komende jaren verder in op de ontwikkeling van smartbuildings en duurzaamheid. De expertteams op deze twee onderwerpen groeien sterk.
Technisch DNA in combinatie met gastvrijheid
CBRE GWS is een integrale dienstverlener met een technisch DNA. In combinatie met dit DNA wordt binnen de organisatie nadruk gelegd op gastvrijheid: zo worden alle medewerkers, ook technici, getraind op het gebied van gastvrijheid. Met opdrachtgevers in onder andere de financiële, farmaceutische, technologische en industriële sector werken zij vaak in kritische omgevingen waarin veiligheid, bedrijfscontinuïteit en compliancy belangrijk zijn. Zo beheert CBRE GWS wereldwijd meer dan 50% van alle datacenters.
Visie op internationalisering
CBRE GWS is wereldwijd actief en richt zich daarbij op het wereldwijd uniformiseren en standaardiseren van de dienstverlening bij internationale klanten. Hierbij hanteren zij de 80/20-regel: 80% wordt op internationaal niveau gestandaardiseerd en 20% betreft een lokale invulling van de dienstverlening. Zo wordt onder andere de account organisatie op lokaal niveau afgestemd met de klant en de lokale CBRE GWS organisatie.
Ontwikkelingen in 2022/2023
CBRE GWS heeft een structuurverandering doorgemaakt van een regionale organisatie naar een landenorganisatie. Daarbij heeft CBRE in haar (wereldwijde) klantbenadering een aanpassing gemaakt tussen Enterprise Accounts en Local Facilities Management. Hierbij richten Enterprise Accounts zich op wereldwijde, internationale klanten waar CBRE vooral Integrated Facility Management aanbiedt. Local Facilities Management richt zich op lokale klanten (in bijvoorbeeld Nederland), waarbij Integrated FM en/of single service technische dienstverlening wordt aangeboden. Met deze veranderingen opereren zij dichterbij de klant en biedt CBRE het best passende platform voor deze specifieke opdrachtgevers.