Flexim Netherlands is onderdeel van de Zwitserse Flexim Group en levert facility management oplossingen voor hard- en soft services op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Zij richt zich in Nederland met name op Facility Management, Technisch beheer & Vastgoedservices, Hospitality services en Projectmanagement voor nationale en internationale organisaties.
Boutique FM Provider
Flexim onderscheidt zich in de markt als boutique FM provider met haar klant-specifieke en waarde-georiënteerde dienstverlening. De ambitie van Flexim is internationaal kwalitatief marktleiderschap te bereiken. Door excellente service en extreme klantgerichtheid dragen wij bij aan het succes van mensen en organisaties.
De organisatie is met haar structuur en systeemlandschap zo ingericht dat het zeer klantgericht en flexibel kan opereren en inspelen op specifieke wensen en behoeften van de klant. Daarbij richt Flexim zich zowel op de klantorganisatie als de medewerkers en gasten daarvan (B2C dienstverlening in een B2B context). Dit doet zij door te opereren als een volledig transparant ecosysteem van complementaire specialisten met kennis, kunde en operationele uitvoeringskracht.
Om dit flexibele model te ondersteunen, ontwikkelt Flexim zich meer en meer als een slimme en waarde gedreven ‘platformorganisatie’, wat betekent dat het zijn eigen business intelligence tools bouwt en bestaande tools gebruikt om van maximale toegevoegde waarde voor klanten te zijn. Door het verder ontwikkelen van data- en inzicht gedreven oplossingen, klant- specifieke B2B2C dienstverleningsconcepten en slimme digitale diensten (zoals bdr.online en yourzenoffice.com) beoogt Flexim blijvend bij te dragen aan het succes van mensen en de organisaties waarvoor zij werkt.
Opgericht in 1998 in Zwitserland, nam het bedrijf de jaren daarna (2007-2021) de tijd om zijn activiteiten verder uit te breiden naar de rest van Europa. Waar het bedrijf oorspronkelijk zijn IFM-diensten leverde via strategische partnerschappen met verschillende onderaannemers, heeft het de afgelopen jaren aanzienlijke inspanningen geleverd om cruciale operationele activiteiten in eigen uitvoering mogelijk te maken. Voor soft services heeft het bedrijf bijvoorbeeld een aparte divisie opgericht die zich richt op het leveren van hospitality services: Elixim. Hierdoor kan het bedrijf nu zelf zowel management-, hard- als soft services leveren.
Internationalisering vanuit klantgerichtheid
Flexim Group is primair klant-, en secundair landgericht en inmiddels actief in 17 landen verspreid over 3 continenten. Afgelopen twee jaar heeft Flexim haar operatie voor klanten uitgebreid naar vier staten in de Verenigde Staten, Mexico en Puerto Rico. Flexim Netherlands heeft zowel management als hard en soft service-kennis in huis en kan als onderdeel van haar internationale organisatie eenvoudig schakelen binnen de overige landen in Europa en daarbuiten. Dit zorgt enerzijds dat klanten de mogelijkheid hebben om op of af te schalen in dienstverlening, en anderzijds de mogelijkheid hebben om de dienstverlening op te schalen naar andere landen waar zij actief zijn. De organisatie is qua structuur en systeemlandschap zo ingericht dat zij te allen tijde maatwerkgericht en flexibel met opdrachtgevers mee kan bewegen.
Ontwikkelingen in 2022/2023
Flexim speelt in op ontwikkelingen bij klanten en werkt met haar dienstverlening gericht aan het vergroten van haar bijdrage aan het succes van mensen en de organisaties waarvoor- en waarmee zij werkt. Specifiek op het gebied van performance excellence, verduurzaming, inzicht gedreven dienstverlening en slimme toepassing van systemen wordt er programmamatig ontwikkeld. Flexim richt zich op het verwerven van nieuwe opdrachten op het gebied van Facility Management, Technisch beheer & Vastgoedservices en Projectmanagement. De succesvolle hospitality dienstverlening van Elixim wordt verder in de markt geïntroduceerd.