Provider

Heijmans Utiliteit B.V.

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaande editie: 7.8
0
Multi-service Score
Voorgaande editie: 7.6
0
IFM Score
Organisatie informatie
Organisatie:Heijmans Utiliteit B.V.
Algemeen directeur:Marc de Vreede
Moederorganisatie:Heijmans N.V.
Algemeen directeur:Ing. A.G.J. (Ton) Hillen
Omzet in Nederland:Euro 300 mln.
Aantal medewerkers in Nederland:2.000
Aantal landen actief:1
Website:www.heijmans.nl
Aanbod sourcingsmodellen:Multi Services, PPS
Voorbeeldorganisaties:Universiteit van Amsterdam, European Medicines Agency, ASML
Gewonnen contracten:DSM Delft, Gemeente Utrecht, Gemeentelijk Vervoers Bedrijf (GVB) Amsterdam, ProRail (Beyond Eyes workplace management)
Net promoter score
Detractors
0%
Passives
0%
Promoters
0%
Kerncompetenties
  1. Resultaatgericht
  2. Betrokken
  3. Teamwork/samenwerken
  4. Dienstverlenend
  5. Besluitvaardig
  6. Mensgericht
  7. Efficiënt
  8. Innovatief
  9. Communicatief
  10. Analytisch
Organisatie omschrijving

Heijmans Utiliteit is onderdeel van Heijmans N.V. en richt zich met name op hoogwaardige (complexe) utiliteitsbouw inclusief installatietechnisch en bouwkundig onderhoud. Vaak zijn zij hierbij betrokken vanaf de ontwerpfase tot en met de beheerfase.

Interne integrale samenwerking met de eindgebruiker centraal

Heijmans richt zich met haar strategie op het creëren van een gezonde leefomgeving. Hierbij richten ze zich niet alleen op het gebouw, maar kijken ze ook naar de omgeving. Dit proberen zij steeds meer vanuit de integrale samenwerking tussen de diverse disciplines van Heijmans te doen, waaronder Heijmans Utiliteit. Een ander focuspunt van Heijmans is het kijken door de ogen van de eindgebruiker. Eén manier waarop ze dit doen is door de informatie en learnings uit de beheerfase te delen met de ontwerpers en engineers, waardoor zaken bij een volgend project anders of beter kunnen worden aangepakt en haar dienstverlening in te richten op gebruikerswaarde.

De gehele DBMO-cyclus in huis

Heijmans heeft de volledige DBMO-cyclus in huis: van het ontwerp van een pand, de realisatie van projecten tot aan het beheer en onderhoud. Iedere regionale vestiging is daarnaast in staat om integraal alle bouwkundige, elektrotechnische en werktuigbouwkundige beheer- en onderhoudsdiensten te leveren.

Visie op internationalisering

Heijmans is van oorsprong een Nederlands bedrijf dat alleen in de Nederlandse markt actief is. Dit zullen zij ook blijven doen; Heijmans heeft niet de ambitie om internationaal uit te breiden. Daarnaast ziet Heijmans in de Nederlandse markt nog voldoende mogelijkheden om de organisatie verder te ontwikkelen als assetmanagement partner, integraal huisvestingsadviseur en in samenwerking met soft services partijen als partner voor bouw en techniek.

Ontwikkelingen in 2022/2023

De focus op digitalisering en slimme gebouwen is verruimd van het gebouw en predictive maintenance naar toegevoegde waarde voor gebruikers én eigen Heijmans-medewerkers. De rol van duurzame huisvestingspartner wordt, op basis van assetmanagement principes, vertaald naar waarde in de volledige gebruiksfase van gebouwen. Dit wordt geladen onder het thema ‘Toekomstvastwaarde’. Daarin krijgen vastgoed- en gebruikerswaarde invulling met proposities in o.a. de energietransitie, circulair beheer en onderhoud en uitstootvrije servicelogistiek. Vanuit Beyond Eyes wordt in een samenwerkingsrelatie met andere facilitaire dienstverleners de intelligentie die uit gebouwen wordt gehaald direct vertaald naar diensten. De eindgebruiker staat hierin centraal en facilitair managers, (ver)huurders en eigenaren krijgen inzicht in de werkelijke gebouwprestatie.

Thema's
Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
9/10
Klantmanagement
8/10
Contract Compliance
9/10
Innovatie en Continue Verbeteren
6/10
Rapportage en Financieel Beheer
8/10
Competenties
Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
8/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
6/10
Flexibiliteit
8/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten

binnen de dienstverlening mogelijk

HandymanLeveren dienstverlening niet
Bouwkundig onderhoudMet eigen personeel of met onderaannemers
Installatie onderhoud elektrotechnischMet eigen personeel of met onderaannemers
Installatie onderhoud werktuigbouwkundigMet eigen personeel of met onderaannemers
AfvalverwijderingLeveren dienstverlening niet
Terrein onderhoudAlleen met onderaannemers
Reguliere schoonmaakLeveren dienstverlening niet
Industriële schoonmaakLeveren dienstverlening niet
OngediertebestrijdingLeveren dienstverlening niet
Groenvoorziening binnenLeveren dienstverlening niet
InventarisLeveren dienstverlening niet
KunstLeveren dienstverlening niet
Health & SafetyMet eigen personeel of met onderaannemers
PersoonsbeveiligingLeveren dienstverlening niet
BewakingLeveren dienstverlening niet
ReceptieLeveren dienstverlening niet
TelefonieLeveren dienstverlening niet
Restaurant/CateringLeveren dienstverlening niet
AutomatenLeveren dienstverlening niet
TextielLeveren dienstverlening niet
WasgoedLeveren dienstverlening niet
Kantoor-
benodigdheden
Leveren dienstverlening niet
ReproductieLeveren dienstverlening niet
PostkamerLeveren dienstverlening niet
Archief & bibliotheekLeveren dienstverlening niet
VerhuizingLeveren dienstverlening niet
Fleet managementLeveren dienstverlening niet
Travel servicesLeveren dienstverlening niet
Transport servicesLeveren dienstverlening niet
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.