Provider

ISS Facility Services Nederland

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 7.0
0
IFM Score
Voorgaand jaar: 7.0

Organisatie:

ISS Facility Services Nederland

Algemeen directeur:

Edu Peek

Moederorganisatie:

ISS A/S

Algemeen directeur:

Jacob Aarup-Andersen

Omzet in Nederland:

Euro 180 mln.

Omzet wereldwijd:

Euro 10,6 mld.

Aantal medewerkers in Nederland:

2.400

Aantal medewerkers wereldwijd:

450.000

Aantal landen actief:

>45

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, Managing Agent, IFM, PPS

Voorbeeldorganisaties:

Enexis, Heineken, PwC

Gewonnen contracten:

Allianz, GVB, HTM, APM-Terminals (uitbreiding), Nestlé

Net promoter score

Detractors
0%
Passives
0%
Promoters
0%

Kerncompetenties

  1. Resultaatgericht 
  2. Teamwork/samenwerken 
  3. Innovatief 
  4. Dienstverlenend 
  5. Mensgericht 
  6. Betrokken 
  7. Analytisch 
  8. Efficiënt 
  9. Communicatief 
  10. Besluitvaardig 

ISS Facility Services heeft zich in Nederland de afgelopen jaren ontwikkeld naar een IFM-dienstverlener, die ernaar streeft om zoveel mogelijk self-delivery dienstverlening te bieden. ISS is onderdeel van een wereldwijd netwerk dat in meer dan 45 landen actief is en in staat is om op zowel global als lokaal niveau dienstverlening te leveren. 

Geïntegreerde dienstverlening die waarde toevoegt 

De focus van ISS ligt op integrale contracten waar zij hun key-accountstructuur op kunnen toepassen Ook de komende jaren zal de focus hierop blijven liggen. Hierbij richten zij zich met name op vier marktsegmenten: Food & Beverage, Business Services & IT, Industry & Manufacturing en Public Services & Transport. Daarnaast verlegt ISS haar focus steeds meer naar waarde toevoeging, waarbij zij kijken hoe zij vanuit services kunnen bijdragen aan de strategische doelen van de klant.  

Partnerships om een optimale experience te creëren 

ISS streeft ernaar om partnerships aan te gaan die zijn gericht op intensieve strategische samenwerking. Met een aantal klanten wordt gewerkt volgens de Vested methodologie, waarmee ISS samen met de klant werkt aan het creëren van de optimale experience  voor de medewerkers van de klant. Om dit te realiseren, leveren zij het volledige pakket van facilitaire dienstverlening inclusief workplace en people experience. Een belangrijk onderdeel daarvan is innovatie en sustainability, dat zij in een specifiek innovatieteam hebben ondergebracht. Dit team staat in nauw contact met de overige ISS-landen om wereldwijde ontwikkelingen naar Nederland te halen. 

Visie op internationalisering 

ISS streeft als wereldwijd actieve organisatie naar ‘consistency over the globe’ in werkprocessen, concepten en structuren. De lokale inrichting van de dienstverlening wordt daarbij aangepast op de cultuur en mate van volwassenheid van facility management in het betreffende land, evenals op de behoeften van de lokale klant. Zo is er, naast het aanbieden van wereldwijde concepten, ook ruimte voor lokale differentiatie. Bijvoorbeeld door het aanbieden van verschillende cateringconcepten.  

Ontwikkelingen in 2020/2021 

Door de strategische keuze voor IFM-dienstverlening heeft ISS ingezet op het doorontwikkelen van kennis en vaardigheden op het gebied van hard services. Het IFM-model leent zich ook goed voor toepassing in andere segmenten zoals Healthcare. In december 2020 werd door de nieuwe Group CEO Jacob Aarup-Andersen de strategie-update ‘OneISS’ gepresenteerd. Door wereldwijd met dezelfde key account structuur te werken en te investeren in technologie, operational excellence en efficiency wil ISS haar toonaangevende posititie op het gebied van Integrated Facility Services verder verstevigen en ‘closer, stronger and simpler’ opereren.  

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
8/10
Klantmanagement
8/10
Contract Compliance
8/10
Innovatie en Continue Verbeteren
6/10
Rapportage en Financieel Beheer
6/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
8/10
Organisatiebewustzijn
6/10
Vakmanschap
8/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
6/10
Flexibiliteit
8/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Alleen met eigen personeel

Bouwkundig onderhoud

Alleen met onderaannemers

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Met eigen personeel of met onderaannemers

Afvalverwijdering

Met eigen personeel of met onderaannemers

Terrein onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Alleen met eigen personeel

Industriële schoonmaak

Alleen met eigen personeel

Ongediertebestrijding

Alleen met onderaannemers

Groenvoorziening binnen

Met eigen personeel of met onderaannemers

Inventaris

Met eigen personeel of met onderaannemers

Kunst

Met eigen personeel of met onderaannemers

Health & Safety

Alleen met eigen personeel

Persoonsbeveiliging

Alleen met onderaannemers

Bewaking

Alleen met onderaannemers

Receptie

Alleen met eigen personeel

Telefonie

Alleen met eigen personeel

Restaurant/Catering

Alleen met eigen personeel

Automaten

Alleen met onderaannemers

Textiel

Alleen met onderaannemers

Wasgoed

Met eigen personeel of met onderaannemers

Kantoorbenodigdheden

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reproductie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Postkamer

Alleen met eigen personeel

Archief & bibliotheek

Alleen met eigen personeel

Verhuizing

Met eigen personeel of met onderaannemers

Fleet management

Leveren dienstverlening niet

Travel services

Leveren dienstverlening niet

Transport services

Alleen met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.