Thema’s

Door de jaren heen zien we dat de tevredenheid onder opdrachtgevers over providers steeds verder toeneemt. Op alle thema’s is een stijging te zien, maar vooral Innovatie & Continu Verbeteren heeft een grote stap gemaakt sinds de start van het onderzoek in 2016 (+1,4). Desondanks blijft met een totaaloordeel van 7,0 de tevredenheid hierover nog steeds achter in vergelijking met de andere thema’s. Verder zien we door de jaren heen dat twee terugkerende thema’s het meest belangrijk worden gevonden door opdrachtgevers:  Aansluiting op de Core Business en Klantmanagement. Continue aandacht voor deze twee onderwerpen is belangrijk gebleken om te blijven aansluiten bij de behoefte en verwachtingen van opdrachtgevers. Op de overige thema’s verschilt het belang en daarmee de nadruk die erop gelegd wordt per jaar.

In 2020 zien we dat specifiek de thema’s Integratie van Dienstverlening en Contract Compliance terug komen als belangrijke maatgevers voor de tevredenheid van opdrachtgevers. Daarbij is vooral Contract Compliance opvallend, gezien het minder grote belang dat hier de afgelopen jaren aan werd gegeven. Terug naar de basis en doen wat we hebben afgesproken blijkt in een onzeker jaar weer zeer belangrijk, waar dit de afgelopen jaren minder hoog op de agenda stond. Vooral binnen PPS-constructies wordt Contract Compliance dit jaar hoog gewaardeerd. Managing Agent daarentegen doet het vooral goed op het gebied van Integratie van Dienstverlening. Een ander opvallend resultaat is de stijging van de tevredenheid voor Innovatie & Continu Verbeteren binnen de PPS-constructies. Met een totaalscore van een 7,6 maken zij dit jaar een grote inhaalslag, zetten ze de forse stijging van vorig jaar door en laten zij alle andere contractvormen op dit gebied ver achter zich.

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.