HEYDAY Facility Management is in 2002 ontstaan uit een joint venture tussen Arcadis en de Engelse IFM-provider Mowlem en is grondlegger van IFM in Nederland. In 2011 zijn zij overgenomen door de ADG Dienstengroep, waar onder andere ook Asito, Reparaad en The Maintenance Company onderdeel van uitmaken. HEYDAY levert kennis, management en capaciteit voor het ontwikkelen van de werk- en woonomgeving.
Meer focus op specialismes
HEYDAY biedt een breed portfolio aan diensten met een aantal duidelijke specialismes. Naast managed services (managing agent, multi-service en IFM) richten zij zich ook op interim, consultancy en hospitality diensten. De komende periode werkt HEYDAY aan verdere aanscherping en ontwikkeling van haar totale dienstenaanbod. De eerste stap is op 12 mei jl. gezet, met de lancering van het vernieuwde label voor hospitality diensten: HEYDAY Hospitality. Een specialisme waar HEYDAY nog niet altijd aan herkend wordt. Dit vakmanschap verdient de aandacht en daar is de vernieuwde propositie op gebouwd.
Maatwerk voor elke klant
Kenmerkend voor HEYDAY is dat zij een managementoplossing biedt en voor de operationele dienstverlening meerdere opties heeft: samenwerken met onderaannemers, één van haar zusterbedrijven en op het gebied van hospitality met eigen expertise en capaciteit. De oplossing die HEYDAY levert is afhankelijk van de doelstellingen en ambities van de opdrachtgever. HEYDAY streeft ernaar om maatwerk te leveren en de dienstverlening in te richten op een wijze die het beste aansluit bij haar individuele klanten.
Visie op internationalisering
HEYDAY is actief in Nederland en België, met primaire focus op Nederland. Zij zien nog veel mogelijkheden in de Nederlandse markt (onder ander binnen het MKB) waardoor zij de keuze hebben gemaakt om de focus niet te verleggen naar het buitenland.
Ontwikkelingen in 2020/2021
Vanuit haar consultancy afdeling en de dienstverlening aan opdrachtgevers is het ‘Future Workspace’ adviesproduct opgezet. Hierin ondersteunt en adviseert HEYDAY organisaties over de vraag hoe zij zich klaar maken voor de werkende toekomst na COVID-19 en daarin een aantrekkelijke en onderscheidende werkgever blijven. Ook zijn er in 2020 stappen gezet in de ontwikkeling van data-expertise in een gericht data en technologie programma. De opgedane kennis verweeft ze in 2021 in haar eigen organisatie en dienstverlening. Hiermee worden dienstverlening en gebouwen door de inzichten die data levert, op een zo duurzaam mogelijke manier beter afgestemd op de wensen van de opdrachtgever en de gebruiker. Daarnaast adviseert HEYDAY via de consultancy praktijk organisaties op dit thema.