Provider

Heijmans Utiliteit B.V.

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 7.3
0
Multi-service Score
Voorgaand jaar: 7.2
0
PPS Score
Voorgaand jaar: 7.3

Organisatie:

Heijmans Utiliteit B.V.

Algemeen directeur:

Marc de Vreede

Moederorganisatie:

Heijmans N.V.

Algemeen directeur:

Ing. A.G.J. (Ton) Hillen

Omzet in Nederland:

Euro 300 mln.

Aantal medewerkers in Nederland:

2.000

Aantal landen actief:

1

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, PPS

Voorbeeldorganisaties:

Universiteit van Amsterdam, European Medicines Agency, New Amsterdam Court House (NACH)

Gewonnen contracten:

ASML, PostNL, Gemeente Leeuwarden

Verloren contracten:

Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)

Net promoter score

Passives
0%
Promoters
0%

Kerncompetenties

  1. Resultaatgericht 
  2. Betrokken 
  3. Teamwork/samenwerken 
  4. Dienstverlenend 
  5. Besluitvaardig 
  6. Mensgericht 
  7. Efficiënt 
  8. Innovatief 
  9. Communicatief 
  10. Analytisch 

Heijmans Utiliteit is onderdeel van Heijmans N.V. en richt zich met name op hoogwaardige (complexe) utiliteitsbouw inclusief bouwkundig onderhoud en installatieonderhoud. Vaak zijn zij hierbij betrokken vanaf de ontwerpfase tot en met de beheerfase.  

Interne integrale samenwerking met de eindgebruiker centraal 

Heijmans richt zich met haar strategie op het creëren van een gezonde leefomgeving. Hierbij richten ze zich niet alleen op het gebouw, maar kijken ze ook naar de omgeving. Dit proberen zij steeds meer vanuit de integrale samenwerking tussen de diverse disciplines van Heijmans te doen, waaronder Heijmans Utiliteit. Een ander focuspunt van Heijmans is het kijken door de ogen van de eindgebruiker. Eén manier waarop ze dit doen is door de informatie en learnings uit de beheerfase te delen met de ontwerpers en engineers, waardoor zaken bij een volgend project anders of beter kunnen worden aangepakt en haar dienstverlening in te richten op gebruikerswaarde.  

De gehele DBMO-cyclus in huis 

Heijmans heeft de volledige DBMO-cyclus in huis: van het ontwerp van een pand, de realisatie van projecten tot aan het beheer en onderhoud. Iedere regionale vestiging is daarnaast in staat om integraal alle bouwkundige, elektrotechnische en werktuigbouwkundige beheer- en onderhoudsdiensten te leveren. 

Visie op internationalisering 

Heijmans is van oorsprong een Nederlands bedrijf dat alleen in de Nederlandse markt actief is. Dit zullen zij ook blijven doen; Heijmans heeft niet de ambitie om internationaal uit te breiden. Daarnaast ziet Heijmans in de Nederlandse markt nog voldoende mogelijkheden om de organisatie verder te ontwikkelen als assetmanagement partner, integraal huisvestingsadviseur en in samenwerking met soft services partijen als partner voor bouw en techniek.  

Ontwikkelingen in 2020/2021 

De focus op digitalisering en slimme gebouwen is verruimd van het gebouw en predictive maintenance naar toegevoegde waarde voor gebruikers én eigen Heijmans-medewerkers. Zo is de strategie ‘makers van de gezonde leefomgeving’ ook vertaald naar waarde in de gebruiksfase van gebouwen. Denk hierbij aan werkplekvoorziening, comfort, energie, veiligheid en alle vormen van dienstverlening. Heijmans heeft hiervoor recent ook een nieuw product gelanceerd: Beyond Eyes. Vanuit een samenwerkingsrelatie met andere facilitaire dienstverleners wordt de intelligentie die uit gebouwen wordt gehaald direct vertaald naar diensten. De eindgebruiker staat hierin centraal en facilitair managers, (ver)huurders en eigenaren krijgen inzicht in de werkelijke gebouwprestatie. 

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
9/10
Klantmanagement
8/10
Contract Compliance
9/10
Innovatie en Continue Verbeteren
7/10
Rapportage en Financieel Beheer
9/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
8/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
5/10
Flexibiliteit
9/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Leveren dienstverlening niet

Bouwkundig onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Met eigen personeel of met onderaannemers

Afvalverwijdering

Leveren dienstverlening niet

Terrein onderhoud

Alleen met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Leveren dienstverlening niet

Industriële schoonmaak

Leveren dienstverlening niet

Ongediertebestrijding

Leveren dienstverlening niet

Groenvoorziening binnen

Leveren dienstverlening niet

Inventaris

Leveren dienstverlening niet

Kunst

Leveren dienstverlening niet

Health & Safety

Met eigen personeel of met onderaannemers

Persoonsbeveiliging

Leveren dienstverlening niet

Bewaking

Leveren dienstverlening niet

Receptie

Leveren dienstverlening niet

Telefonie

Leveren dienstverlening niet

Restaurant/Catering

Leveren dienstverlening niet

Automaten

Leveren dienstverlening niet

Textiel

Leveren dienstverlening niet

Wasgoed

Leveren dienstverlening niet

Kantoorbenodigdheden

Leveren dienstverlening niet

Reproductie

Leveren dienstverlening niet

Postkamer

Leveren dienstverlening niet

Archief & bibliotheek

Leveren dienstverlening niet

Verhuizing

Leveren dienstverlening niet

Fleet management

Leveren dienstverlening niet

Travel services

Leveren dienstverlening niet

Transport services

Leveren dienstverlening niet
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.