Provider

Facilicom Solutions

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 7.7
0
Multi-service Score
Voorgaand jaar: 7.4
0
Managing Agent Score
Voorgaand jaar: 6.9
0
IFM Score
Voorgaand jaar: 8.1
0
PPS Score
Voorgaand jaar: 7.9

Organisatie:

Facilicom Solutions

Algemeen directeur:

Marco Feijen

Moederorganisatie:

Facilicom Group

Algemeen directeur:

Geert van der Laar

Omzet in Nederland:

Euro 255 mln.

Aantal medewerkers in Nederland:

1.150

Aantal landen actief:

3

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, Managing Agent, IFM, PPS

Voorbeeldorganisaties:

Royal FloraHolland, Mediahuis, Huntsman, New Amsterdam Court House (NACH)

Gewonnen contracten:

BMW Nederland, Floriworld, Rechtbank Amsterdam, Philips @The Rock

Verloren contracten:

Pharmapartners

Net promoter score

Passives
0%
Promoters
0%

Kerncompetenties

  1. Dienstverlenend 
  2. Mensgericht 
  3. Betrokken 
  4. Resultaatgericht 
  5. Teamwork/Samenwerken 

Facilicom Solutions is het onderdeel van de Facilicom Group dat zich primair richt op het leveren van integrale facilitaire dienstverlening, management- en adviesdiensten. Dit doen zij op zowel soft- als hard services, waarbij zij integraal samenwerken met andere onderdelen binnen de organisatie evenals met strategische partners. Vanuit de diverse bedrijfsonderdelen biedt de Facilicom Group onder andere technische dienstverlening, schoonhouden, beveiliging en veiligheid, hospitality services, catering, horeca services en zorg en welzijn. 

Vier pijlers: data driven, marktgerichtheid, operational excellence en vernieuwend organiseren 

De komende jaren staan binnen Facilicom Group vier pijlers centraal om de organisatie en dienstverlening te ontwikkelen. Zo willen zij data gedreven werken inzetten om onder andere de voorspelbaarheid van klantwensen en onderhoudsbehoefte van installaties te vergroten, evenals om duurzaamheidsambities van zowel haar klanten als de eigen organisatie te behalen. Daarnaast streven zij op het gebied van Marktgerichtheid naar een meer B2C georiënteerde dienstverlening in een B2B context, waarbij de dienstverlening is afgestemd op de individuele wensen en behoeften van de eindgebruiker. Om hun medewerkers in staat te stellen om Operational Excellence te leveren focust Facilicom op het automatiseren en digitaliseren van de dienstverlening. Zo voorzien zij bijvoorbeeld hun monteurs van een tablet met digitale tools die hen in staat stelt de werkzaamheden snel en volledig uit te voeren en administratief werk te vereenvoudigen en verminderen. Tot slot richt Facilicom zich op Vernieuwend Organiseren door communities te bouwen die inspiratie, kennis en kunde delen met elkaar en met haar klanten.  

Een modulair dienstverleningsmodel  

Facilicom biedt een modulair dienstverleningsmodel: van alleen single services of management- en advies activiteiten tot een geïntegreerde facilitaire organisatie. Facilicom kan nagenoeg alle onderdelen met haar eigen bedrijfsonderdelen uitvoeren en daar waar dit van meerwaarde is werken zij met strategische partners samen. Met deze modulaire aanpak streeft Facilicom ernaar om snel mee te bewegen en aan te sluiten op de behoefte van de klant. 

Visie op internationalisering  

Facilicom blijft zich de komende jaren met name richten op de Benelux. Wel is Facilicom geïnteresseerd in internationale tenders wanneer die bijdragen aan de strategie van Facilicom of wanneer zij als onderdeel van een consortium kunnen deelnemen. Vanuit eerdere initiatieven heeft Facilicom een internationaal netwerk opgebouwd. Bij internationale tenders werken zij samen met dit netwerk, zodat zij ook in landen waar ze zelf niet actief zijn met lokale accountorganisaties dienstverlening kunnen leveren.  

Ontwikkelingen 2020/2021  

In 2020 heeft Facilicom Food&i gelanceerd. Food&i is de nieuwe speler die cateringfaciliteiten gaat aanbieden. Food&i gaat zich richten op het 24/7 aanbieden van eten & drinken waarbij een digitaal platform zorgt voor de juiste aansluiting tussen de gast en het F&B-concept. Zowel in de integrale contracten als in de  single service markt gaat Food&i zich onder de vlag van Facilicom ontwikkelen. In de groeistrategie is inmiddels New Fork in Rotterdam overgenomen als onderdeel van Food&i. Daarnaast heeft Facilicom, als gevolg van COVID-19 en het blijvende thuiswerkkarakter hiervan, een dienstverleningsconcept ontwikkeld, Facilicom@Home, waarmee medewerkers thuis worden voorzien van facilitaire zaken. Tot slot heeft Facilicom Group geïnvesteerd in de doorontwikkeling van de integrale propositie met als resultaat een breed gedragen business model waar alle divisies aan bijdragen. De interne samenwerking is geoptimaliseerd en heeft gezorgd voor een volledige ontsluiting van de expertise die binnen Facilicom Group aanwezig is. Zo streven ze naar een verhoogde klanttevredenheid en meer innovatiekracht, waarbij IT en data-driven werken een belangrijke rol spelen.

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
9/10
Klantmanagement
9/10
Contract Compliance
8/10
Innovatie en Continue Verbeteren
6/10
Rapportage en Financieel Beheer
8/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
9/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
6/10
Flexibiliteit
9/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Met eigen personeel of met onderaannemers

Bouwkundig onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Met eigen personeel of met onderaannemers

Afvalverwijdering

Met eigen personeel of met onderaannemers

Terrein onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Met eigen personeel of met onderaannemers

Industriële schoonmaak

Met eigen personeel of met onderaannemers

Ongediertebestrijding

Met eigen personeel of met onderaannemers

Groenvoorziening binnen

Met eigen personeel of met onderaannemers

Inventaris

Met eigen personeel of met onderaannemers

Kunst

Met eigen personeel of met onderaannemers

Health & Safety

Met eigen personeel of met onderaannemers

Persoonsbeveiliging

Met eigen personeel of met onderaannemers

Bewaking

Met eigen personeel of met onderaannemers

Receptie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Telefonie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Restaurant/Catering

Met eigen personeel of met onderaannemers

Automaten

Met eigen personeel of met onderaannemers

Textiel

Met eigen personeel of met onderaannemers

Wasgoed

Met eigen personeel of met onderaannemers

Kantoorbenodigdheden

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reproductie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Postkamer

Met eigen personeel of met onderaannemers

Archief & bibliotheek

Met eigen personeel of met onderaannemers

Verhuizing

Met eigen personeel of met onderaannemers

Fleet management

Met eigen personeel of met onderaannemers

Travel services

Met eigen personeel of met onderaannemers

Transport services

Met eigen personeel of met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.