Flexim Netherlands is onderdeel van de Zwitserse Flexim Group en levert facility management oplossingen voor hard- en soft services op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Zij richt zich in Nederland met name op Technisch beheer & Vastgoedservices, Facility Management, Hospitality services en Projectmanagement voor nationale en internationale organisaties.
Zelf invulling geven aan cruciale posities, verduurzaming, compliance en applicaties
In de komende jaren ontwikkelt Flexim Group in Nederland zich meer richting het model zoals dat al in andere landen wordt uitgevoerd: een kennisgedreven managementorganisatie die vanuit specialistische bedrijven zelf invulling kan geven aan cruciale operationele posities van de dienstverlening. Op deze wijze willen zij niet alleen aansturing geven aan de diensten, maar tot op een bepaald niveau ook zelf in meer uitvoerende rollen excelleren. Flexim richt zich hierbij op een ‘business to consumer service’ in een ‘business to business context’. Hiervoor heeft ze ook een dienstenplatform/applicatie ontwikkeld die, na lancering in Zwitserland in 2020, dit jaar in ook Nederland wordt geïntroduceerd.
Naast deze ontwikkeling zet Flexim nadrukkelijk in op compliance en verduurzaming van gebouwen en facilitaire diensten. Ze adviseren en begeleiden (internationale) opdrachtgevers bij het realiseren van hun duurzaamheidsambities. Voor het borgen van compliance en voldoen aan wet en regelgeving voor alle vastgoed gerelateerde assets heeft Flexim in eigen beheer een software applicatie (Building Document Register) ontwikkeld.
Internationale voetafdruk
Flexim Netherlands heeft zowel management als hard en soft service-kennis in huis en kan als onderdeel van haar internationale organisatie eenvoudig schakelen met de rest van Europa en daarbuiten. Dit zorgt enerzijds dat klanten de mogelijkheid hebben om op te schalen in dienstverlening, maar anderzijds ook dat zij de mogelijkheid hebben om op te schalen naar andere landen. De organisatie is qua structuur en systeemlandschap ingericht om zeer klantgericht en flexibel met opdrachtgevers mee te bewegen.
Visie op internationalisering
Voor Flexim Group ligt de focus zowel op nationale als internationale accounts waarvoor een toegewijd team staat opgesteld. Flexim Group is primair klant-, en secundair landgericht en is actief in 14 landen. In 2021 verwacht de organisatie in nog minimaal twee nieuwe landen te starten. Internationale accounts worden door Flexim centraal beheerd en aangestuurd waarbij de organisatie gebruik maakt van lokale kennis, expertise en operationele realisatiekracht.
Ontwikkelingen in 2019/2020
Flexim Group ambieert kwalitatief marktleiderschap door zo klantgericht als mogelijk te opereren. De organisatie ontwikkelt zich meer en meer als een slimme ‘platformorganisatie’, ondersteund door (deels eigen) software applicaties. De organisatie focust op langdurige relaties met opdrachtgevers, verduurzaming en het slim inzetten van technologie. De ontwikkeling naar het zelf invullen van cruciale operationele rollen is al ingezet. Zo is voor de soft services dienstverlening een apart bedrijfsonderdeel gestart dat zich richt op het invullen van hospitality rollen: Elixim. In 2021 wordt dit ook op het gebied van hard services gerealiseerd.