Eurest Services maakt deel uit van de Compass Group, genoteerd aan de beurs in Londen. Sinds 2007 hebben zij het dienstverleningspakket uitgebreid en bieden zij onder andere schoonmaak-, receptie- en handyman-diensten aan met eigen medewerkers. Daarnaast werken zij met partners om een integrale dienstverlening te leveren. De doelgroep van Eurest Services is met name Industrie, Kantooromgevingen, Multi-tenant panden en Overheid.
Technologie en data
Eurest Services richt zich de komende jaren op het inzetten van technologie en data ten behoeve van de dienstverlening. Door de inzet van technologie willen zij de dienstverlening efficiënter inrichten en de gastbeleving optimaliseren. Compass Group gebruikt de multi-service tool Leviy om data te genereren die wordt gebruikt om ‘waste’ uit processen te halen. Hierdoor blijft meer tijd over voor het verbeteren van de dienstverlening en kan de dienstverlening efficiënter worden ingericht.
Segmenten
Vanuit ‘thought leadership’ en optimale gast- en klanttevredenheid heeft Compass Group haar dienstverlening ingericht in de segmenten Blue Collar, White Collar, Multi-tenant, Education & Government en Healthcare. Hierdoor krijgt elke doelgroep gericht aandacht in haar specifieke segment, omdat ieder type klant een andere behoefte heeft. Eurest Services is binnen elk van deze segmenten actief, ondersteund door een expertisecentrum waar specialistische kennis op elk facilitair deelgebied beschikbaar is.
Visie op internationalisering
Eurest Services is onderdeel van een wereldwijde organisatie en heeft daarmee een internationale voetafdruk. Binnen de EMEA-regio is een sterk samenwerkingsverband met de 25 landen waar Compass Group actief is. Kennis en innovaties worden via een platform gedeeld, waardoor de best practices in de EMEA-regio voor ieder land beschikbaar zijn.
Ontwikkelingen in 2020/2021
In 2019 heeft Compass Group in Nederland het merk Eurest Services geherpositioneerd. Onderdeel hiervan was de herijking van de missie en visie eind 2019, resulterend in de nieuwe pay-off: ‘Live our Promise’. Daarnaast heeft Eurest het programma ‘360 Lifestyle’ gelanceerd. Een programma gericht op gezondheid van de medewerkers van hun klanten. Vanuit dit programma geven ze handvatten voor voeding, een fit lichaam en een gezonde geest. Ze focussen zich hierbij op eten en drinken, mentaal welzijn, slapen en bewegen. Ook is er een guest journey ontwikkeld waarbij iedere dienst op ieder moment van de dag bijdraagt aan de beleving en het welzijn van de gasten en bezoekers. In 2021 zal Eurest Services verder opschuiven naar een IFM-propositie, waardoor meerdere diensten worden toegevoegd aan het portfolio.