Provider

Eurest Services

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 6.8
0
Multi-service Score
Voorgaand jaar: 6.8

Organisatie:

Eurest Services

Algemeen directeur:

Kef van Helbergen

Moederorganisatie:

Compass Group Nederland Holding B.V.

Algemeen directeur:

Kef van Helbergen

Omzet in Nederland:

Euro 107 mln.

Omzet wereldwijd:

Euro 32 mld.

Aantal medewerkers in Nederland:

1.148

Aantal medewerkers wereldwijd:

>600.000

Aantal landen actief:

>50

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, IFM

Voorbeeldorganisaties:

Tata Steel, Unilever, Shell Pernis/Moerdijk

Gewonnen contracten:

Coca Cola, ASR Next

Verloren contracten:

APM Terminals, Xerox

Net promoter score

Passives
0%
Promoters
0%

Kerncompetenties

  1. Dienstverlenend 
  2. Teamwork/Samenwerken 
  3. Efficiënt 
  4. Mensgericht 
  5. Resultaatgericht 
  6. Betrokken 
  7. Innovatief/vernieuwend 
  8. Besluitvaardig 
  9. Analytisch 
  10. Communicatief  

Eurest Services maakt deel uit van de Compass Group, genoteerd aan de beurs in Londen. Sinds 2007 hebben zij het dienstverleningspakket uitgebreid en bieden zij onder andere schoonmaak-, receptie- en handyman-diensten aan met eigen medewerkers. Daarnaast werken zij met partners om een integrale dienstverlening te leveren. De doelgroep van Eurest Services is met name Industrie, Kantooromgevingen, Multi-tenant panden en Overheid. 

Technologie en data  

Eurest Services richt zich de komende jaren op het inzetten van technologie en data ten behoeve van de dienstverlening. Door de inzet van technologie willen zij de dienstverlening efficiënter inrichten en de gastbeleving optimaliseren. Compass Group gebruikt de multi-service tool Leviy om data te genereren die wordt gebruikt om ‘waste’ uit processen te halen. Hierdoor blijft meer tijd over voor het verbeteren van de dienstverlening en kan de dienstverlening efficiënter worden ingericht.  

Segmenten 

Vanuit ‘thought leadership’ en optimale gast- en klanttevredenheid heeft Compass Group haar dienstverlening ingericht in de segmenten Blue Collar, White Collar, Multi-tenant, Education & Government en Healthcare. Hierdoor krijgt elke doelgroep gericht aandacht in haar specifieke segment, omdat ieder type klant een andere behoefte heeft. Eurest Services is binnen elk van deze segmenten actief, ondersteund door een expertisecentrum waar specialistische kennis op elk facilitair deelgebied beschikbaar is. 

Visie op internationalisering 

Eurest Services is onderdeel van een wereldwijde organisatie en heeft daarmee een internationale voetafdruk. Binnen de EMEA-regio is een sterk samenwerkingsverband met de 25 landen waar Compass Group actief is. Kennis en innovaties worden via een platform gedeeld, waardoor de best practices in de EMEA-regio voor ieder land beschikbaar zijn.  

Ontwikkelingen in 2020/2021 

In 2019 heeft Compass Group in Nederland het merk Eurest Services geherpositioneerd. Onderdeel hiervan was de herijking van de missie en visie eind 2019, resulterend in de nieuwe pay-off: ‘Live our Promise’. Daarnaast heeft Eurest het programma ‘360 Lifestyle’ gelanceerd. Een programma gericht op gezondheid van de medewerkers van hun klanten. Vanuit dit programma geven ze handvatten voor voeding, een fit lichaam en een gezonde geest. Ze focussen zich hierbij op eten en drinken, mentaal welzijn, slapen en bewegen. Ook is er een guest journey ontwikkeld waarbij iedere dienst op ieder moment van de dag bijdraagt aan de beleving en het welzijn van de gasten en bezoekers. In 2021 zal Eurest Services verder opschuiven naar een IFM-propositie, waardoor meerdere diensten worden toegevoegd aan het portfolio.  

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
9/10
Klantmanagement
9/10
Contract Compliance
9/10
Innovatie en Continue Verbeteren
8/10
Rapportage en Financieel Beheer
7/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
8/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
7/10
Flexibiliteit
10/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Met eigen personeel of met onderaannemers

Bouwkundig onderhoud

Leveren dienstverlening niet

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Leveren dienstverlening niet

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Leveren dienstverlening niet

Afvalverwijdering

Alleen met onderaannemers

Terrein onderhoud

Alleen met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Alleen met eigen personeel

Industriële schoonmaak

Alleen met onderaannemers

Ongediertebestrijding

Alleen met onderaannemers

Groenvoorziening binnen

Met eigen personeel of met onderaannemers

Inventaris

Alleen met onderaannemers

Kunst

Alleen met onderaannemers

Health & Safety

Alleen met eigen personeel

Persoonsbeveiliging

Alleen met onderaannemers

Bewaking

Alleen met onderaannemers

Receptie

Alleen met eigen personeel

Telefonie

Alleen met eigen personeel

Restaurant/Catering

Alleen met eigen personeel

Automaten

Met eigen personeel of met onderaannemers

Textiel

Alleen met onderaannemers

Wasgoed

Alleen met onderaannemers

Kantoorbenodigdheden

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reproductie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Postkamer

Alleen met eigen personeel

Archief & bibliotheek

Met eigen personeel of met onderaannemers

Verhuizing

Alleen met onderaannemers

Fleet management

Alleen met onderaannemers

Travel services

Met eigen personeel of met onderaannemers

Transport services

Met eigen personeel of met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.