Provider

D&B The Facility Group

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 7.5
0
Multi-service Score
Voorgaand jaar: 8.1
0
Managing Agent Score

Organisatie:

D&B The Facility Group

Algemeen directeur:

Jan-Willem de Bruijn

Omzet in Nederland:

Euro 38 mln.

Aantal medewerkers in Nederland:

1.000

Aantal landen actief:

1

Website:

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, Managing Agent, IFM

Voorbeeldorganisaties:

World Trade Center Rotterdam, ASICS Europe, Blaak Five55 Rotterdam

Gewonnen contracten:

Nauta Dutilh (Amsterdam & Rotterdam), World Port Center Rotterdam, The Collection

Net promoter score

Detractors
0%
Passives
0%
Promoters
0%

Kerncompetenties

  1. Resultaatgericht 
  2. Communicatief 
  3. Analytisch 
  4. Dienstverlenend 
  5. Besluitvaardig 
  6. Innovatief/vernieuwend 
  7. Mensgericht 
  8. Teamwork/samenwerken 
  9. Efficiënt 
  10. Betrokken  

D&B, genoemd naar de oprichters Derek en Bas, is in 1993 opgericht als chauffeursbedrijf en sinds 2003 actief op de facilitaire markt. Zij kiezen heel specifiek voor een nichemarkt waar behoefte is aan hoogwaardige 5-sterren dienstverlening. Om dit waar te maken, voeren zij een groot aantal diensten uit met eigen medewerkers, waaronder receptie, catering, beveiliging en schoonmaak. D&B richt zich met name op corporate organisaties met een ambitieuze facilitaire afdeling.  

Groei van het aantal multi-tenant gebouwen en inzicht in de CO2 footprint 

De afgelopen jaren is de mate waarin vastgoedpartijen dienstverlening afnemen hard gegroeid en ook de komende jaren zal D&B zich hier op blijven richten. Ze verwachten dan ook dat ze steeds vaker dienstverlening in multi-tenantgebouwen zullen gaan leveren en gaan op dit gebied dan ook meer concepten ontwikkelen. Daarnaast richten ze zich op smart buildings, waarbij ze zowel mee-investeren als deelnemen aan pilots die door hun klanten worden uitgevoerd. Op het gebied van duurzaamheid streeft D&B ernaar om op basis van data de CO2 footprint van hun dienstverlening aantoonbaar te maken. Op deze wijze willen zij kunnen meten wat het effect is van bepaalde keuzes en op basis van bewijslast een keuze al dan niet maken.  

5-sterren dienstverlening in combinatie met werkplek inrichting 

D&B onderscheidt zich door zich te focussen op high end, 5-sterren dienstverlening. In aansluiting daarop leveren zij niet alleen facilitaire diensten, maar richten zij zich ook op het inrichten van de faciliteiten van een opdrachtgever. Het doel dat ze hiermee willen bereiken, is het versterken en verhogen van de vastgoedwaarde en een bijdrage leveren aan de war on talent door de volledige workplace experience te leveren. Om dit te realiseren streven zij naar het leveren van een combinatie van factoren: maatwerk, innovatie, lef en ondernemerschap. 

Visie op internationalisering 

D&B is een van oorsprong Nederlands bedrijf. Het focusgebied van de organisatie is dan ook Nederland en dit zal ook de komende jaren het geval blijven. Zij zien hier nog voldoende markt om hun dienstverlening te kunnen leveren.  

Ontwikkelingen in 2020/2021 

Voor D&B was de huidige periode van crisis de start van het inzetten van een aantal nieuwe ontwikkelingen. Zo focust D&B zich op maximale contractflexibiliteit (het op- en af- kunnen schalen van dienstverlening) en het optimaliseren van contractmodellen, zoals bijvoorbeeld pay-per-use. Tijdens, maar ook zeker na, de COVID-19-crisis focust D&B zich daarnaast op gezondheid en veiligheid. Waar dat nu met name gaat om het faciliteren van een hygiënische en veilige werkomgeving, zal zich dit ook uiten in bijvoorbeeld het gebruik van gezonde, lokale producten in cateringdienstverlening. Daarnaast ziet D&B duurzaamheid als innovatieve versnelling van verandering; verduurzaming is nodig om onze levensstijl fundamenteel te veranderen en energietransitie is een van de belangrijke drijvers hierin. 

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
8/10
Klantmanagement
9/10
Contract Compliance
8/10
Innovatie en Continue Verbeteren
6/10
Rapportage en Financieel Beheer
4/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
9/10
Organisatiebewustzijn
8/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
8/10
Flexibiliteit
9/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Alleen met eigen personeel

Bouwkundig onderhoud

Alleen met onderaannemers

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Alleen met onderaannemers

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Alleen met onderaannemers

Afvalverwijdering

Alleen met onderaannemers

Terrein onderhoud

Alleen met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Alleen met eigen personeel

Industriële schoonmaak

Alleen met onderaannemers

Ongediertebestrijding

Alleen met onderaannemers

Groenvoorziening binnen

Alleen met onderaannemers

Inventaris

Alleen met onderaannemers

Kunst

Alleen met onderaannemers

Health & Safety

Alleen met eigen personeel

Persoonsbeveiliging

Alleen met onderaannemers

Bewaking

Alleen met eigen personeel

Receptie

Alleen met eigen personeel

Telefonie

Alleen met eigen personeel

Restaurant/Catering

Alleen met eigen personeel

Automaten

Alleen met onderaannemers

Textiel

Alleen met onderaannemers

Wasgoed

Alleen met onderaannemers

Kantoorbenodigdheden

Alleen met onderaannemers

Reproductie

Met eigen personeel of met onderaannemers

Postkamer

Alleen met eigen personeel

Archief & bibliotheek

Met eigen personeel of met onderaannemers

Verhuizing

Met eigen personeel of met onderaannemers

Fleet management

Met eigen personeel of met onderaannemers

Travel services

Met eigen personeel of met onderaannemers

Transport services

Met eigen personeel of met onderaannemers
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.