Provider

Strukton Worksphere

0
Overall Provider
Performance Score
Voorgaand jaar: 7.1
0
Multi-service Score
Voorgaand jaar: 7.1
0
PPS Score
Voorgaand jaar: 7.2

Organisatie:

Strukton Worksphere

Algemeen directeur:

Evert Lemmen

Moederorganisatie:

Strukton Groep

Algemeen directeur:

Gerard Sanderink

Omzet in Nederland:

Euro 550 mln.

Aantal medewerkers in Nederland:

1.864

Aantal landen actief:

1

Aanbod sourcingsmodellen:

Multi Services, PPS

Voorbeeldorganisaties:

Rijksvastgoedbedrijf, HTC, KLM

Gewonnen contracten:

KLM

Net promoter score

Passives
0%

Kerncompetenties

  1. Mensgericht 
  2. Dienstverlenend 
  3. Efficiënt 
  4. Betrokken 
  5. Teamwork/samenwerken 
  6. Resultaatgericht 
  7. Analytisch 
  8. Besluitvaardig 
  9. Communicatief 
  10. Innovatief 

Strukton Worksphere is van oorsprong een installatie- en bouwbedrijf dat zich via twee verschillende routes heeft ontwikkeld tot integrale service organisatie. Enerzijds hebben zij de keten verlengd door behalve installatie- en bouw ook het onderhoud van gebouwen uit te voeren, anderzijds leveren zij door te participeren in DBFMO-constructies ook soft services in samenwerking met soft services leveranciers. Door deze integrale aanpak is het mogelijk om te denken vanuit de levenscyclus van een gebouw. Strukton Worksphere richt zich met haar dienstverlening op commercieel en maatschappelijk vastgoed (o.a. kantoorgebouwen), mobiliteitsknooppunten (bijvoorbeeld luchthavens of stations), de zorgmarkt, het onderwijs, cleanrooms, laboratoria en de industrie. Hierbij ligt de focus met name op het leveren van toegevoegde waarde door het inzetten van kennis, vakmanschap en technologie. Daar waar zij mogelijkheden zien om te innoveren gaan ze nieuwe samenwerkingen aan. 

Professionalisering, verduurzaming en digitalisering 

Strukton Worksphere wil de dingen die ze doen zo goed mogelijk doen. Dit streven hebben ze ondergebracht in een programma (‘Impact’) waarbij ze zich onder andere richten op het realiseren van aansluiting op de klantbehoefte, het verhogen van de klanttevredenheid, het professionaliseren van processen en het trainen van medewerkers. Daarnaast lopen er twee focuspunten parallel aan dit programma: verduurzaming en digitalisering, waardoor continu wordt gekeken naar mogelijkheden tot verbetering en innovatie. Op het gebied van verduurzaming willen zij impact maken door zich onder andere te richten op de energietransitie, circulariteit en een gezond gebouwklimaat. Qua digitalisering ontwikkelt Strukton Worksphere door naar data-gedreven dienstverlening. Zij zijn actief bezig om losse databronnen als het Building Information Model (BIM), sensoren en gebruikersinformatie samen te brengen in een digital twin: een kopie van gebouwen, dienstverlening etc. met daarin alle digitaal beschikbare data. Hierin speelt ook het in eigen beheer ontwikkelde dataplatform Strukton PULSE een belangrijke rol. 

Integrale organisatie met landelijke dekking 

Strukton Worksphere is een integrale organisatie waar bouw en installatietechniek onder één dak zijn samengebracht. Zij adviseren klanten en zijn betrokken bij zowel de ontwerpfase, als de realisatie- en beheerfase. Daarnaast leveren ze in samenwerking met soft services partners integrale facilitaire dienstverlening, waarbij zij eindverantwoordelijk zijn voor zowel hard- als soft services. Strukton Worksphere heeft een landelijke dekking, waardoor zij ook klanten met locaties door het hele land kunnen ondersteunen. 

Visie op internationalisering 

Strukton Worksphere richt zich alleen op de Nederlandse markt en blijft dat de komende jaren ook doen. Zij zien binnen de Nederlandse markt voldoende mogelijkheden om hun dienstverlening te leveren bij organisaties die lokaal gericht zijn.  

Ontwikkelingen in 2020/2021 

Strukton werkt inmiddels ruim acht jaar met een eigen dataplatform: ‘PULSE’. Hiermee wordt data gebruikt om efficiënt energiebeheer, comfort in gebouwen, benutting en bezetting en predictive maintenance te realiseren. Daarbij worden er doorlopend stappen gezet met nieuwe concepten op het gebied van energietransitie en circulariteit en met nieuwe samenwerkingsverbanden. Hierbij besteden zij continue aandacht aan de optimalisatie van de bestaande dienstverlening en het meenemen en trainen van hun medewerkers in al deze ontwikkelingen.

Thema's

Aansluiting bij Core Business
9/10
Integratie van Dienstverlening
8/10
Klantmanagement
9/10
Contract Compliance
9/10
Innovatie en Continue Verbeteren
7/10
Rapportage en Financieel Beheer
8/10

Competenties

Samenwerken
9/10
Betrokkenheid
8/10
Organisatiebewustzijn
6/10
Vakmanschap
9/10
Integriteit & betrouwbaarheid
9/10
Proactiviteit
5/10
Flexibiliteit
9/10

Cultuurmodel

De cultuurbeschrijving is tot stand gekomen door de deelnemende providers een vragenlijst in te laten vullen. Het gebruikte cultuurmodel is gebaseerd op het Organizational Culture Assessement Instrument (OCAI) model van Quinn en Cameron. In dit model is een indeling gemaakt van vier bedrijfsculturen die aangeven op welke manier er in een organisatie wordt gewerkt. Lees hier een korte toelichting per bedrijfscultuur.

Operationele diensten binnen de dienstverlening mogelijk

Handyman

Met eigen personeel of met onderaannemers

Bouwkundig onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud elektrotechnisch

Met eigen personeel of met onderaannemers

Installatie onderhoud werktuigbouwkundig

Met eigen personeel of met onderaannemers

Afvalverwijdering

Alleen met onderaannemers

Terrein onderhoud

Met eigen personeel of met onderaannemers

Reguliere schoonmaak

Alleen met onderaannemers

Industriële schoonmaak

Alleen met onderaannemers

Ongediertebestrijding

Alleen met onderaannemers

Groenvoorziening binnen

Alleen met onderaannemers

Inventaris

Alleen met onderaannemers

Kunst

Leveren dienstverlening niet

Health & Safety

Alleen met eigen personeel

Persoonsbeveiliging

Leveren dienstverlening niet

Bewaking

Alleen met onderaannemers

Receptie

Alleen met onderaannemers

Telefonie

Leveren dienstverlening niet

Restaurant/Catering

Alleen met onderaannemers

Automaten

Alleen met onderaannemers

Textiel

Leveren dienstverlening niet

Wasgoed

Leveren dienstverlening niet

Kantoorbenodigdheden

Leveren dienstverlening niet

Reproductie

Leveren dienstverlening niet

Postkamer

Leveren dienstverlening niet

Archief & bibliotheek

Leveren dienstverlening niet

Verhuizing

Leveren dienstverlening niet

Fleet management

Leveren dienstverlening niet

Travel services

Leveren dienstverlening niet

Transport services

Leveren dienstverlening niet
Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.